Kategóriák

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az AXICO Informatikai Kft. (székhelye: 1139 Budapest, Frangepán u. 11. cégjegyzékszám: 01-09-669778; adószáma: 11103798-2-41; (Elérhetőségek: info@olympusmintabolt.hu, +36 1 696-0721) és az Axico Informatikai Kft. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (Vevő, Ön) jogait és kötelezettségeit tartalmazza:

Tartalomjegyzék

Általános tudnivalók
Regisztráció, adatok védelme
Böngészés az áruházban
Megrendelés feladása
Fizetési módok
Átvételi módok és díjak
A megrendelés teljesítési ideje
Jótállás, szavatosság
Garanciális ügyintézés folyamata az Axico Kft.-n keresztül
Elállás joga
Hírlevél
Vásárlói vélemények, reklamáció

Általános tudnivalók

  1. Jelen ÁSZF minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételre kiterjed, melyet Ön, mint vevő az Olympusmintabolt Webáruházból történő megrendeléssel kezdeményez. Az Olympusmintabolt Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a kiválasztott termékek kosárba helyezésével és a megrendelési folyamat végig vitelével. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket ügyfélszolgálatunk rögzíti, és minden esetben e-mailben visszaigazolást küld Önnek. Az ezt követő vásárlási folyamat és az arra érvényes feltételek az így leadott megrendeléseknél is megegyeznek az interneten leadott rendelések folyamataival és ezért jelen ÁSZF is egyaránt vonatkozik rájuk.

  2. Az Olympusmintabolt Webáruházban böngészni szabadon, regisztráció nélkül is lehet. A vásárlás azonban regisztrációhoz kötött. Az áruházban mindenki jogosult vásárolni, aki érvényes adatokkal regisztrálta magát, és elfogadja jelen ÁSZF feltételeit.

  3. Az áruházban található termékadatok, fotók, leírások az Axico Kft. tulajdonát képezik, ezért azok tömeges összegyűjtése, lementése, tárolása csak az Axico Kft. előzetes engedélyével lehetséges.
  4. A megrendelés leadása után néhány percen belül a megrendelés beérkezéséről rendszerünk automata nyugtázó levelet küld a Vevőnek, ez azonban még nem minősül szerződésnek. A szerződés akkor jön létre, amikor ezt követően egy második levélben visszaigazoljuk a megrendelést, vagy telefonon termékfelelőseink értesítik Önt a megrendelése elfogadásáról. A megrendelést Ön a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosíthatja, illetve lemondhatja. Erre az áruházban, bejelentkezést követően az "Rendeléskövetés" menüpontban is lehetőség van, de természetesen telefonon és elektronikus levélben is van mód a módosításra/törlésre. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, az Axico Kft. elektronikusan iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi. Az iktatott szerződést a vevő is megtekintheti ezen megőrzési idő alatt az áruházban a Bejelentkezést követően a "Rendeléskövetés" menüpontban.

  5. A megrendelések teljesítési ideje: A rendelések szállítási idejére minden terméknél feltüntettük a várható szállítási határidőt. A raktárkészlet függvényében ettől eltérhet a tényleges teljesítési idő, azonban erről Vevő tájékoztatást kap e-mailben.
    Vissza ]

    Regisztráció, adatok védelme

  6. Árak: Az áruházban feltüntetett árak érvényes fogyasztói árak. Visszaigazolást követően a rendelés fizetendő végösszege nem változik. A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat azonban, hogy áruházunkban technikai hiba miatt a piaci ártól jelentősen eltérő téves ár jelenik meg. Ilyen esetben az áru elküldése előtt egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) megkeressük Önt. Az ilyen megrendeléseket nem tekintjük érvényesnek, és az ebből eredő károkért cégünk nem vállal felellőséget.

  7. A rendelés regisztrációhoz kötött. Amennyiben nem vesz igénybe házhozszállítást, akkor elegendő megadnia a számlázási adatokat (Név, cím), valamint egy valós e-mail címet és telefonszámot a rendelés teljesítéséhez szükséges kapcsolattartáshoz. Azonos e-mail címmel csak egyszer lehet regisztrálni. Amennyiben házhozszállítás szolgáltatásunkat is igénybe veszi, akkor a szállítási címet is meg kell adnia.

  8. Az adatok megadását követően a rendelések feladása lehetővé válik, valamint a regisztrált vásárlók számára számos kényelmi funkció is elérhető lesz, amelyek Bejelentkezést követően a "Rendeléskövetés" menüpontban érhetőek el. Ilyen kényelmi szolgáltatások a rendelés teljesítési folyamatának nyomon követése. Kiszállítási nap beállítása a házhozszállítást megelőzően.

  9. A Vevő illetve rendelés adatokat az Olympusmintabolt Webáruház védett, biztonságos adatbázisban tárolja, és megőrzi, azonban azokat harmadik félnek nem szolgáltatja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél, a megrendelés teljesítésében részt vesz (pl. futárszolgálat). Ekkor azonban az alvállalkozók a cégünk által átadott személyes adatokat más célra semmilyen módon nem jogosultak felhasználni, illetve további személyeknek átadni. Amennyiben a Vevő részéről írásbeli kérés érkezik a vevőadatok törlésére, akkor azokat az Axico Kft. adatbázisából törli. Az adatok felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának megfelelően történik.

  10. Elfelejtett jelszó: Jelszó emlékeztető funkciónkkal a regisztrációkor megadott e-mail címre kérheti a jelszó elküldését. Ilyen esetben javasoljuk, hogy belépést követően módosítsa jelszavát.

  11. Felhívjuk figyelmét arra, hogy a regisztrációkor megadott jelszavát bizalmasan kezelje, ne adja át arra illetékteleneknek. Az Axico Kft. nem felel az így keletkezett téves szállításokért és károkért.
    Vissza ]

    Böngészés az áruházban

  12. Az Axico Kft. minden esetben az Ön által megadott számlázási és szállítási adatokkal dolgozik. Kézi adatmódosítást az Axico Kft. nem végez, kizárólag az Ön telefonos, vagy e-mailes bejelentése/kérése alapján. Ezért fontos, hogy az adatok pontosak legyenek. Ez garantálja ugyanis az áru pontos célba érkezését és a pontos számlázást. Az adatok ellenőrzésére, adatmódosításra a rendelés feladás közben és regisztrációt követően is van mód egyrészt a Bejelentkezést követően az "Adataim" menüpontban minden Vevő módosíthatja regisztrációs adatait, másrészt, amennyiben igénybe veszi házhozszállítás szolgáltatásunkat és értesítést kap e-mailen a kiszállítás napjának beállítására, ekkor is a "Rendeléskövetés" menüpontban módosítható a szállítási és számlázási cím.

  13. Cégünk arra törekszik, hogy minden termékkategóriában biztosítsa a maximális kínálatot. Választékunk naponta frissül, bővül, illetve a megszűnt termékek kikerülnek az áruházból.

  14. Termékeinket a képernyő bal oldalán található kategóriákban választva találhatja meg felhasználási terület szerint, vagy használhatja keresőnket, ahol egy vagy több kulcsszót megadva kilistázzuk a kínálatunkban található termékeket.
    Vissza ]

    Megrendelés feladása

  15. A terméklisták az Ön képernyőméretéhez igazodva megjeleníthetnek 10-20-50 vagy 100 terméket egyszerre. Ez kiválasztható minden terméklista fejlécében a megfelelő számra kattintva a Termékek oldalanként felirat alatt.  A terméklisták rendezése lehet ár vagy név szerinti, szintén a Vevő választása szerint.
  16. A megrendelni kívánt termékeket egy virtuális kosárban kell gyűjteni. A termékek a kis sárga kosár ikonra, vagy a "kosárba" feliratra kattintva tehetők kosárba. A rendelt mennyiség a kosárra kattintás előtt a kis fehér négyzetben módosítható.

  17. Ezt követően a kosár képernyőn eldöntheti, hogy a "további termékek vásárlása" feliratra kattintva még más termékeket is keres áruházunkban, vagy a "Tovább a megrendelésre" feliratra kattintva feladja megrendelését.

  18. Ekkor "ha az eddigi böngészése során még nem tette meg" be kell regisztrálnia, vagy ha már regisztrált vásárló, be kell bejelentkeznie áruházunkba.

  19. A kosár fejlécében számokkal jeleztük a rendelés lépéseinek számát, és azt is, hogy éppen az adott képernyőn a Vevő hol tart a vásárlási folyamatban. Az átvételi módok kiválasztása a következő lépés a kosárban.

  20. Cégünk Magyarország területén súlykorlát nélkül vállalja a házhozszállítást.

    Átvételi módok:

    • Házhozszállítás (Kiszállítás futárszolgálattal)

      Szállítási idő: 24-48 órán belül (Magyarország területére)
      Kiszállítás ideje: 8.00-17.00 óra között
      Költsége: 990 Ft, GLS csomagpont 890 Ft (15.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes)
      Utánvétes rendelés maximum értéke bruttó 500.000.-Ft lehet.

    • Cégünk a beérkezett megrendeléseket, raktárkészleten lévő termékek esetén, legkésőbb 1 munkanapon belül átadja a futárszolgálatnak, aki a következő munkanap kikézbesíti azt a megrendelőnek.

      A 12.00 óráig leadott megrendelések a következő munkanap, munkaidőben - 8-17 óra között - kerülnek kikézbesítésre. A péntek 12.00 előtt beérkezett megrendelések hétfőn munkaidőben kerülnek kiszállításra.

      A csomag feladása előtt munkatársunk telefonon egyeztet a megrendelővel, ezért kérjük a napközbeni elérhetőséget megadni.

      A szállítási díj tartalmazza a csomagolás költségét is.

      Ingyenes házhozszállítás:
      A házhozszállítás költségét Magyarország területén belül, bruttó 15.000Ft-ot meghaladó vásárlás esetén cégünk átvállalja, így az ingyenes, ezen értékhatár alatt bruttó 990 Ft, GLS csomagpontra 890 Ft. Amennyiben a címzett a szállítás időpontjában nem érhető el a megadott címen, akkor a futár egy értesítőt hagy, továbbiakban az ezen szereplő telefonszámon lehet érdeklődni a csomag átvételéről.

      Fontos, hogy átvételkor ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét, mert az átvétel utáni sérülésekre vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

    • Mintaboltunkban: Lehetőség van arra is, hogy megrendelését budapesti ügyfélszolgálatunkon személyesen vegye át. Ebben az esetben azonban kérjük, minden esetben várja meg az értesítő e-mailt, melyben tájékoztatjuk, hogy rendelése átvehető.
    • Megközelíthetőség:
      Amennyiben konkrét termékkel kapcsolatos kérdése van, munkatársaink készséggel állnak a rendelkezésére munkanapokon 10:00 és 18:00 között:
    • Kérjük házhozszállításnál vagy postai átvételnél a csomag sértetlenségét a kézbesítő előtt szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet, s ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.

    Fizetési módok:
    • Készpénzzel átvételkor: Fizetés az áru átvételekor készpénzben.
    • Előre utalás: A rendelés ellenértékét, a rendelés teljesítése előtt átutalással is kifizetheti. Kérésére az átutaláshoz proforma számlát küldünk e-mailben. Fontos, hogy az átutalás megjegyzés rovatában tüntesse fel a rendelés azonosítóját! Az átutalást a következő számlaszámra kérjük teljesíteni:
      K&H Bank Zrt. 10200232-29313796-00000000
    • A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát és lejárati dátumát megadják. A K&H Bank a VISA Classic, VISA Electron, Eurocard/MasterCard és Maestro típusú kártyákat fogadja el.
      A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
      A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.
    • Mintaboltunkban bankkártyával: Azok a vásárlók, akik az árut ügyfélszolgálatunkon veszik át, választhatnak bankkártyás fizetési módot is. Ebben az esetben az áru átvételekor mobil kártyaolvasó terminál segítségével fizetheti ki megrendelése ellenértékét mintaboltunkban. Elfogadott bankkártyák: VISA, Electron, EC/MC és Maestro. Az alábbi kártyákat fogadjuk el:
  21. A rendelés véglegesítése: A kosár 4. képernyőjén tudja a rendelését véglegesíteni és elküldeni. Kérjük, ezen az oldalon minden adatot ellenőrizzen le ismét, és ha hibát talál, a kosár a fejlécében található számokra kattintva módosíthatja a megadott adatokat. A folyamatban így bármikor visszaléphet bármelyik lépésre. Korrigálhatja a számlázási adatokat, a szállítási címet, a rendelni kívánt mennyiséget, tételt törölhet, és új tételt adhat rendeléséhez. Ha mindent rendben talált, akkor a "Megrendelem" gombra kattintva a kosár 4. képernyőjén feladhatja rendelését. Ezt követően hamarosan e-mailben nyugtázást kap rendelésének fogadásáról. Ez azonban nem tekinthető rendelés visszaigazolásnak. A rendelését egy második elfogadó e-maillel igazoljuk vissza vagy munkatársunk telefonon tájékoztatja Önt rendelése teljesítésével kapcsolatban.

    Amennyiben Ön bankkártyás fizetési módot választott, akkor a megrendelés megerősítése után a rendelés befejezése című oldalon a "Rendelés fizetése" feliratú gombra kattintva tudja az online fizetést elindítani. Ez esetben Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával.
    A bankkártyás fizetésről bővebben ezen az oldalon tájékozódhat: www.olympusmintabolt.hu/bankkartyas_fizetes

    A termékszámlát az Axico Kft. állítja ki.
    Adószám: 11103798-2-41
    Pénzforgalmi számlaszám  : K&H Bank Zrt. 10200232-29313796-00000000
    Vissza ]

    A megrendelés teljesítési ideje

  22. A megrendelések teljesítési ideje: A rendelések szállítási idejére minden terméknél feltüntettük a várható szállítási határidőt, vagy azt, hogy a termék raktárunkban elérhető. A raktárkészlet függvényében ettől eltérhet a tényleges teljesítési idő, azonban erről Vevő e-mailben tájékoztatást kap és jelezheti, hogy számára elfogadható-e ez.
    Vissza ]

    Levelezés, vélemények, panaszkezelés

  23. Rendeléskövetés: Megrendelése státuszát nyomon követheti az "Adataim" menüponton belül a "Rendelések" almenüpont alatt, így egyszerűen tájékozódhat arról, hogy milyen fázisban tart a rendelés feldolgozása.

  24. A virtuális áruház működésének és kiszolgálásának sikere a célunk. Ennek kialakításában, felmérésében leginkább a vevők segíthetik munkánkat, ezért is biztosítottunk lehetőséget e-mailes kapcsolatra. Így folyamatosan figyelemmel tudjuk kísérni pozitív és negatív véleményüket, a termékekkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos igényeiket, esetleges reklamációikat. E-mail címünk: info@olympusmintabolt.hu
    Reméljük, hogy áruházunk választékával, valamint szolgáltatásaival elégedett lesz, és további érdeklődésére számíthatunk.
    Vissza ]

    Jótállás, szavatosság

  25. Az érvényes jogszabályok szerint a termékekre a gyártó által biztosított jótállást vállaljuk. A konkrét garanciális (jótállási) idő minden termék mellett feltüntetésre került az áruházban. Ahol nem szerepel garanciális idő a termék mellett, azokra a termékekre a gyártó nem biztosít jótállást. Hardver termékeknél, és néhány háztartási és szórakoztató elektronikai terméknél a számla egyben jótállási jegyként is szolgál, külön jótállási jegyet nem adunk.
  26. A gyártó által biztosított jótállás mellett a törvény által biztosított szavatossági jogok is természetesen érvényesek.
    • A gyártó szervizhálózatán keresztül: Amennyiben a termékhez külön jótállási jegy tartozott, amelyen feltüntetésre került a szervizek listája, kérjük, forduljon az Ön lakóhelyéhez eső legközelebbi szervizhez.
    • Az Axico Kft. telephelyén: Amennyiben a termékhez Önálló garanciajegy nem tartozott, és a számlán az szerepel, hogy a garancia az Axico Kft. telephelyén érvényesíthető.
    Az Axico Kft. telephelyén természetesen minden fajta garanciális igény érvényesíthető (jótállási jeggyel, vagy anélkül), azonban a gyorsabb ügyintézés érdekében azt javasoljuk, hogy amennyiben a készülék saját jótállási jeggyel rendelkezik, akkor célszerűbb közvetlenül a hivatalos márkaszervizen keresztül intézni a javítást/cserét. Így egyrészt az Ön lakóhelyéhez közelebb is valószínűleg talál márkaszervizt, és lerövidül az ügyintézési idő is, hiszen a cégünkhöz visszajuttatott készülékeket az Axico Kft. is márkaszervizhez küldi el bevizsgálásra-javitásra-cserére. Amennyiben a készülékhez nem jár jótállási jegy, akkor kérjük az Axico Kft. ügyfélszolgálatára juttassa vissza a készüléket. Itt munkatársaink felveszik a Szavatossági és jótállási jegyzőkönyvet, és a készüléket eljuttatják az illetékes márkaszervizbe. Fontos megjegyezni, hogy az Axico Kft. szerviz tevékenységet nem végez, ezért a márkaszervizek szakvéleményét fogadja el és továbbítja Vevő felé a jótállási és szavatossági igények elfogadásában és elutasításában.
    Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a következő jogszabályok vonatkoznak:

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet,
    19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
    72/2005. (IV. 21.) Korm. rendelet.

    A garanciális idő hosszára és tartamára vonatkozóan a konkrét feltételek a jótállási jegyen, illetve a számlán olvashatóak.

  27. A garanciális ügyintézésnél Önnek saját választása szerint kétféleképpen történhet:
  28. Garanciális ügyintézés folyamata az Axico Kft.-n keresztül

    1. Lépjen be rendszerünkbe e-mail címével és jelszavával.

    2. Tájékozódjon a szervizzel kapcsolatos tudnivalókról "Szerviz" menüpont alatt található "Általános tudnivalók" oldalon.

    3. Töltse ki az oldal alján található "Olympus szerviz hibabejelentő adatlap" nyomtatványt. Fontos, hogy a hibáról pontos leírást adjon, mert ez megkönnyíti a hibaelhárítást.

    4. Juttassa el a meghibásodott terméket a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a garancia lejárati napjáig az Axico Kft. ügyfélszolgálatára: Axico Kft. 1139 Budapest, Dohány u. 67. Javasoljuk, hogy mielőtt a terméket visszaküldené az Axico Kft. részére, telefonon vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (Tel:  +36 1 696-0721), mert sok esetben a hibát helytelen kezelés okozza, és így telefonos segítségnyújtással az elhárítható. A meghibásodott termék az Axico Kft. részére történő visszajuttatásának költsége a vevőt terheli, portós küldeményeket az Axico Kft. nem vesz át.

    5. Azt követően, hogy a termék megérkezett ügyfélszolgálatunkra munkatársunk megkezdi az ügyintézést, és felveszi Önnel a kapcsolatot a javítás vagy csere befejezésekor.

    6. A javított vagy hibás készüléket szállítási költség felszámítása nélkül visszaküldjük az Ön címére, vagy átveheti azt ügyfélszolgálatunkon. Amennyiben azonban a készüléket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is megrendelőt terheli.

    Fontos!
    Kérjük, a termék jótállási jegyét feltétlenül őrizze meg, ennek hiányában a szervizek nem vállalják a garanciális javítást! A jótállási, szavatossági ügyintézésre cégünk részére átadott termékeket kérjük, az ügyintézés lezárásáról szóló e-mailes értesítést követően lehetőleg 30 napon belül vegye át, vagy kérjen kiszállítást ügyfélszolgálatunkon. A javított, cserélt, vagy nem javítható készülékeket maximum 6 hónapig tároljuk, ezt követően értékesítjük/leselejtezzük.

    Kellékszavatosság
    • Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
      Ön az Axico Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
       
    • Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
      • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja v agy "végső esetben" a szerződéstől is elállhat.
      • Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
         
    • Ön "választása szerint" az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
    • Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
      Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő.6 hónap, de legfeljebb egy év.
       
    • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
      Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
       
    • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
      A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Axico Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

    Termékszavatosság
    • Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
      Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön "választása szerint" az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
       
    • Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
      Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
       
    • Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
      A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
       
    • Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
      Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
       
    • Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
      Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
       
    • A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
      A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
      • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
      • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
      • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
      A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

    Jótállás
    • Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
      Hibás teljesítés esetén a/ 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, 72/2005. (IV. 21.) Korm. rendelet és a 2013. évi V. törvény alapján az Axico Kft. jótállásra köteles.
       
    • Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
      A termékek adatlapján az Axico Kft. webáruházában feltüntetett időtartamú jótállást vállal a termék gyártója, amelyet a vásárló a gyártó márkaszervizében vagy a terméket az Axico Kft. ügyfélszolgálatára visszajuttatva érvényesíthet.
       
    • Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
      A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
      Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
    • Vissza ]

      Elállás joga

      Minden fogyasztónak (természetes személynek) a termék átvételétől számított 14 (naptári) napon belül indoklás nélküli elállási joga van. Vásárlónk az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállási jog részletei:

      Az elállási jog néhány, a jogszabály által felsorolt kivételtől eltekintve minden termékre vonatkozik, ami hiánytalanul (minden tartozékával), eredeti csomagolásban érkezik vissza az Axico Kft.-hez. Természetesen amennyiben a készülék 14 (naptári) napon belül a garancia hatálya alá tartozó hibával meghibásodik, akkor ezekre a termékekre automatikusan vállaljuk a 14 munkanapon belüli visszavásárlást.

      Természetesen a fentiek nem zárják ki, hogy a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a fogyasztó az elállási jogát már a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolja.
      - Felhívjuk figyelmét, hogy a fogyasztó az elállási joga gyakorlása előtt a terméket csak annak jellege, tulajdonságai, és működése megállapításához szükséges mértékben használhatja. Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenést elállási joga gyakorlását követően köteles megtéríteni Az Axico Kft.-nek.

      Elállásra vonatkozó igényét írásban vagy személyesen kell bejelentenie. Írásban történő elállás esetén az elállási nyilatkozatot kell a termék átvételétől számított 14 (naptári) napon belül elküldeni Ügyfélszolgálatunk részére.

      Az áru ellenértékét az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül fizetjük vissza, azzal a feltétellel, hogy a visszafizetésig a terméket vevő az Axico Kft. részére visszajuttatja. Addig az időpontig ugyanis az Axico Kft. a vételár visszafizetését visszatarthatja. A teljes vételár visszafizetése (járulékos költségekkel, pl. szállítási díjjal együtt) azonos fizetési móddal történik, mint ahogy a vételár a megrendeléskor kiegyenlítésre került az Axico Kft. részére, illetve igény szerint átutaljuk a vevő által megadott bankszámlára. A bankkártyás fizetésnél cégünk minden esetben az eredeti bankkártyás tranzakció visszafordítását kezdeményezi a kártyaelfogadó banknál (K&H Bank Zrt.) az elállástól számított 14 napon belül (amennyiben a termék az Axico Kft.-hez visszaérkezett), a banknak azonban a tranzakció feldolgozására és teljesítésére a jogszabályokban megadott idő áll rendelkezésére.

      A biztonságos csomagolás és áruvédelem érdekében, kérjük, a készüléket az eredeti csomagolásában juttassa vissza ügyfélszolgálatunkra.

      Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.

      Az Axico Kft. üzlethelyiségében személyesen vásárolt árukra nem vonatkozik az elállási jog.

      Nem gyakorolhatja elállási jogát továbbá:

      • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően
      • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
      • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
      • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
      • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
      • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
      • a jogszabályok által meghatározott további esetekben.

      Ha a fogyasztó a szerződéstől eláll/azt felmondja, ezzel a szerződéshez kapcsolódó járulékos szerződést is felbontja/megszünteti. Pl. kiterjesztett garancia szerződés. Ilyen esetben semmilyen egyéb járulékos költség a kapcsolódó szerződés felbontásával kapcsolatban nem terheli fogyasztót.

      Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) szövegét itt olvashatja [ kattintson ide ].
      Vissza ]

      Hírlevél

      Az Olympusmintabolt Webáruház akcióiról, és híreiről igyekszünk rendszeresen tájékoztatni vásárlóinkat, kétheti hírlevél formájában. Ezért az Ön figyelmébe is ajánljuk ingyenes hírlevél szolgáltatásunkat, melyre az e-mail címe megadásával iratkozhat fel.
      Vissza ]

      Vásárlói vélemények, reklamáció

      Köszönettel fogadunk minden vásárlói visszajelzést, amit elsősorban az info@olympusmintabolt.hu címre várunk e-mailben.
      Amennyiben szolgáltatásunkkal vagy termékeinkkel kapcsolatban nem elégedett, és reklamációt szeretne eljuttatni hozzánk. Megteheti ezt telefonon vagy e-mailben szintén az ügyfélszolgálatunk részére eljuttatva az info@olympusmintabolt.hu címre. Minden panaszt kivizsgálunk és az e-mailben küldött reklamációkra igyekszünk 1 munkanapon belül írásos választ küldeni.
      Tájékoztatjuk Önt, hogy amennyiben nem ért egyet cégünk válaszával, melyet panaszára adtunk az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
      Békéltető testületi eljárás kezdeményezéséhez az Ön lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy cégünk székhelye szerinti Békéltető Testülethez:

      Budapesti Békéltető Testület
      Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
      Telefonszáma: +36 1 488-2131
      Fax száma: +36 1 488-2186
      Név: Dr. Baranovszky György
      E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

      Panaszbejelentés Fogyasztóvédelmi Hatósághoz:
      Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
      1052 Budapest, Városház u. 7.
      Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.

       

      Jelen ÁSZF 2014. december 1-től érvényes


IgenNem